Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:z9qnl08hwtfkk1jz > Den praktiknära sko...

Den praktiknära skolforskningens möjligheter och utmaningar [Elektronisk resurs]

Kristiansson, Martin (creator_code:ctr_t)
Björklund, Camilla (creator_code:ctr_t)
Hultén, Magnus (creator_code:ctr_t)
Appelgren, Alva (creator_code:ctr_t)
Skolforskningsinstitutet (utgivare)
Publicerad: 2020
Publicerad: Skolforskningsinstitutet, 2020-05-13
Svenska.
Hör hela upptagningen
  • Musik
Sammanfattning
Stäng  
  • I dagens avsnitt, som spelades in på ett symposium om den praktiknära skolforskningens möjligheter och utmaningar i oktober 2019, träffar vi tre forskare som arbetar med projekt som finansieras av Skolforskningsinstitutet. Vi pratar om hur man utvecklar övningar kring migration i SO-undervisningen, men även om aritmetisk utveckling för toddlare och animerad kemi i tidiga åldrar. Förstår eleverna migration ur både ett aktörs- och ett strukturperspektiv? Hur resonerar barn när de börjar i förskolan? Vad kan ett nytt kemispråk innebära? Vi diskuterar också lärares och forskares roller i praktiknära forskningsprojekt, vikten av att skapa infrastrukturer och hur forskningsresultat kan omsättas i praktiken. 
Hjälp

Inga andra utgåvor av "Den praktiknära skolforskningens möjligheter och utmaningar" hittades

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy