Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:x80jhzb5vvkbvj6c > Development of obse...

Development of observation skills in science education for enhanced understanding [Elektronisk resurs]

Mutvei, Ann, 1958- (författare)
ESERA 2017 (European Science Education Research Association), Dublin, August 21-25, 2017. 
Lönn, Mikael, 1956- (författare)
Mattsson, Jan-Eric, 1949- (författare)
Södertörns högskola Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik (utgivare)
Södertörns högskola Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik (utgivare)
Publicerad: Dublin, Ireland : Dublin City University, 2018
Engelska.
Ingår i: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. - 9781873769843 ; 2086-2094
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Observation is a skill necessary for the development of knowledge in science and is used,e.g., in studies to notice patterns and connections between abiotic and biotic factors, or inlaboratory experiments where detailed observations are necessary to achieve understanding.Observation does not only include viewing details but also hearing, smelling and tasting toget all available information from the senses. How students perceive the information dependson their previous personal experiences. It is therefore essential for students to practice theability to observe and to understand the contextual importance for learning. Here we presenta study where 55 pre-service preschool teacher students attended a science course for 10weeks with a variety of exercises. Late in the course they visited a Natural History Museum, agreenhouse with plants adapted to Mediterranean climate conditions and an art museum.Evaluation of written reflections after the visits were done by using the quality marker 4R’sof Doll’s (Relations, Recursion, Richness and Rigor) for the Natural History Museum and thegreenhouse and Roland Barthes concepts studium and punctum for the art museum. Ourresults showed that the students described their experiences from the visits in a personal waywith high quality. The variation of activities was important for the students’ ability to observeand to understand how to design pedagogic activities for children in preschool. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Didactics  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Didaktik  (hsv)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

observation
pedagogic activities in museums
pre-service preschool education
Inställningar Hjälp

Uppgift om bibliotek saknas i LIBRIS

Kontakta ditt bibliotek, eller sök utanför LIBRIS. Se högermenyn.

Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy