Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:9j45cgs27ddm6gs0 > The pedagogical dev...

The pedagogical developers initiative - development, implementation and lessons learned from a systematic approach to faculty development [Elektronisk resurs]

Berglund, Anders (författare)
12th International CDIO Conference, Turku University of Applied Sciences, Turku, Finland, June 12-16, 2016 
Havtun, Hans (författare)
Jerbrant, Anna (författare)
Wingård, Lasse (författare)
Andersson, Magnus (författare)
Hedin, Björn (författare)
Soulard, Juliette (författare)
Kjellgren, Björn (författare)
Materials- och Nanophysics (medarbetare)
KTH Skolan för industriell teknik och management (ITM) (utgivare)
KTH Skolan för industriell teknik och management (ITM) (utgivare)
KTH Skolan för industriell teknik och management (ITM) (utgivare)
KTH Skolan för industriell teknik och management (ITM) (utgivare)
KTH Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT) (utgivare)
KTH Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC) (utgivare)
KTH Skolan för elektro- och systemteknik (EES) (utgivare)
KTH Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE) (utgivare)
Publicerad: Turku University, 2016
Engelska.
Ingår i: Proceedings of the 12th International CDIO Conference, Turku University of Applied Sciences, Turku, Finland, June 12-16, 2016. - 9789522166104 ; 497-508
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • This paper presents a systematic, university--wide approach to creating an encompassing movement towards faculty development. In 2014, KTH Royal Institute of Technology launched the pedagogical developers initiative, appointing part--time pedagogical developers among teachers from all schools of KTH, to implement and strengthen good teaching and learning practices among faculty and students. They are teachers active in different educational programmes, with experience of, and interest in, pedagogical issues. In line with CDIO standard 10, the purpose of the pedagogical developers’ initiative is to facilitate cooperation and knowledge exchange between faculty members, and to establish communities of practice. The paper presents the activities, processes for developing these activities and preliminary results from the initiative’s second year, which focused much on supporting faculty development by putting into place a series of workshops, a format chosen for its combination of active community-building learning and time efficiency. The topics of the workshops emerged to meet faculty needs identified by the pedagogical developers during the first year. The workshops were created by smaller teams of pedagogical developers from different schools of KTH. This enabled a wide array of experiences and perspectives to be incorporated into the workshops. Main focuses of the workshops have been on creating internal discussions in dynamic communities of practice on specific subjects of interest, and on creating forums for exchange of ideas, open to the whole faculty. During Autumn 2015, the workshops have been offered as voluntary add-on parts of the basic course in teaching and learning offered to faculty at KTH. This first round of workshops generated a positive interest from teachers, and participant feedback indicates that they particularly appreciated the opportunity to work directly with their own courses and the opportunity to discuss pedagogical aspects with peers.  

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Pedagogical Work  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Pedagogiskt arbete  (hsv)

Indexterm och SAB-rubrik

Pedagogic development
Inställningar Hjälp

Uppgift om bibliotek saknas i LIBRIS

Kontakta ditt bibliotek, eller sök utanför LIBRIS. Se högermenyn.

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy