Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:22279623 > E-Service Requireme...

E-Service Requirements from a Consumer-ProcessPerspective [Elektronisk resurs]

Henkel, Martin 1977- (författare)
REFSQ 2011 
Perjons, Erik 1959- (författare)
Stockholms universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten (utgivare)
Alternativt namn: University of Stockholm. Faculty of Social Sciences
Informationssystem (medarbetare)
Informationssystem (medarbetare)
Springer 2011
Engelska.
Ingår i: Requirements Engineering: Foundation for Software Quality. ; 121-135
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • [Context and motivation] When designing e-services it is important that they fit smoothly into the service consumers’ business processes. If the e-services do not fit there is a risk that they will not be used by the consumers; the investment and effort to use the e-services might be too high. [Question/ problem] In this paper, we aim at describing an approach for analysing requirements on e-services from the service consumers’ perspective. [Principal ideas/result] The approach supports the identification and analysis of problems that e-services can cause in consumers’ business processes. The presented approach is also supporting identification of tentative solutions such as changes in the e-services, business processes, IT systems or legal regulations [Contribution] The approach contributes to the area of e-service requirements analysis by taking a consumer and process centric perspective. The approach is grounded in and illustrated by a case at the Swedish Tax Agency. 

Ämnesord

Natural Sciences  (hsv)
Computer and Information Sciences  (hsv)
Information Systems  (hsv)
Naturvetenskap  (hsv)
Data- och informationsvetenskap  (hsv)
Systemvetenskap, informationssystem och informatik  (hsv)
Natural Sciences  (hsv)
Computer and Information Sciences  (hsv)
Information Systems  (hsv)
Naturvetenskap  (hsv)
Data- och informationsvetenskap  (hsv)
Systemvetenskap, informationssystem och informatik  (hsv)
SOCIAL SCIENCES  (svep)
Statistics, computer and systems science  (svep)
Informatics, computer and systems science  (svep)
Computer and systems science  (svep)
SAMHÄLLSVETENSKAP  (svep)
Statistik, data- och systemvetenskap  (svep)
Informatik, data- och systemvetenskap  (svep)
Data- och systemvetenskap  (svep)
SOCIAL SCIENCES  (svep)
Statistics, computer and systems science  (svep)
Informatics, computer and systems science  (svep)
Informatics and systems science  (svep)
SAMHÄLLSVETENSKAP  (svep)
Statistik, data- och systemvetenskap  (svep)
Informatik, data- och systemvetenskap  (svep)
Informatik och systemvetenskap  (svep)
Computer and Systems Sciences  (su)
data- och systemvetenskap  (su)
informationssystem  (su)
Information Systems  (su)
Informatics and System Science  (su)
informatik med systemvetenskap  (su)

Indexterm och SAB-rubrik

process analysis
e-service requirements
e-service design.
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 1 bibliotek. 

Övriga bibliotek (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy